concept design

Hema Foundation
Accelerator Programma

Social concept design voor het Hema Foundation accelerator programma.

Van April tot en met november 2019 werkten 25 net afgestudeerde ontwerpers in zeven teams aan verschillende concepten die een bijdrage kunnen leveren aan het taalvaardigheidsprobleem dat Nederland kent.

Samen met product designer Nienke Aafjes, bedacht ik een format voor een peuter praatprogramma: ZEGGUT. Momenteel is het concept nog in ontwikkeling.

Taalvaardigheid (laag- én hooggeletterdheid) wordt van generatie op generatie doorgegeven. Bovendien is het een maatschappelijk fenomeen dat ouders of opvoeders vaak in hun eigen bubbel zitten als het gaat om communicatie met het jonge kind. Hoe kunnen we ouders en opvoeders zover krijgen dat ze buiten hun eigen bubbel kijken en geïnspireerd raken door wat er daar buiten gebeurt?

ONZE MISSIE
ZEGGUT geeft peuters en kleuters een eigen stem waardoor ouders, opvoeders én andere peuters en kleuters op een toegankelijke manier nieuwe inzichten krijgen in de belevingswereld en behoeften van het kind. Tegelijkertijd wordt de jonge kijker geïnspireerd tot communiceren.

Kaaspeper
afstudeer concept mediastyling

Met Kaaspeper bedacht ik een wereldkookworkshop, waarbij Nederlanders met verschillende culturele achtergronden elkaars lievelingsgerecht leren koken. Behalve een kookworkshop biedt Kaaspeper een online platform voor mensen die graag echt heel lekker uit andere culturen willen leren koken en uit alle verzamelde recepten wordt een kookboek samengesteld.

I’m in the band
fictief concept voor Apple

Briefing: verzin een manier waarop millenials elkaar op een offline manier ontmoeten. 

Concept: laat ze samen muziek maken, dat werkt verbindend.
Op strategische urban hotspots staan Homepod’s waar een groep van max. 6 personen naar binnen kan. Daar vinden ze allerlei ‘schoolklas’ instrumenten en een ipad met apple music waarop ze een favoriet nummer kunnen afspelen waarop ze mee spelen. Dit alles wordt gefilmd en kun je op je social media delen met de hashtag #imintheband.

ik ontwierp een campagne logo met de muziekinstrumenten, een moodfilm en een flyer.

Chargetrip
fictieve campagnefilm

Mensen die volledig electrisch rijden hebben last van range anxiety. Dit betekent dat ze bang zijn dat de accu van de auto leeg is voordat de bestemming bereikt is. Chargetrip bedacht een app waarmee een route langs de meest geschikte laadpunten berekend kan worden.

Voor het vak beeldconcept bedacht ik een campagnefilm voor Chargetrip.